onsdag 26 december 2018

Vad tusan hände?

På julafton sjönk börserna i USA och senare även i Japan på ett sätt som närmast kan liknas vid att släppa en sten och se den falla mot marken. Vad som hände sen är oklart... Ytterst oklart!

Kanske var det julmaten som fick investerarna på bättre humör för idag steg de amerikanska börserna ordentligt. Nasdaq gick upp 5,9% och såväl Dow Jones som S&P 500 steg över 4,9%. Om något så visar väl det här hur nervös marknaden är just nu.

Själv känner jag mig nästan lite lurad! Imorgon hade jag ju tänkt att Stockholmsbörsen skulle pressas hårt medan jag skulle kunna sitta hemma och handla från köksbordet. Men å andra sidan tror jag inte vi har nått botten ännu så det lär komma fler chanser.

Ändå kan jag inte låta bli att undra vad tusan det var som just hände?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar