måndag 21 januari 2019

Sparutmaning - rapport v3

Årets andra arbetsvecka avslutades i fredags men då vi var bortresta i helgen fick jag inget tillfälle att rapportera hur det har gått med sparutmaningen - lunchaktien.

Veckan var innehållsrik och bjöd på både arbete och VAB. Jag hade lunchlåda med mig vid tre tillfällen och fick därmed köpa 3 lunchaktier.

Den här gången blev det Handelsbanken och samtliga aktier köptes vid ett och samma tillfälle.

Kommande vecka bjuder på flera roliga saker. Först är det Castellum som presenterar sin rapport på onsdag och på fredag trillar lönen för januari in på kontot.

Castellums rapport innebär startskottet för min utdelningssäsong vilket känns väldigt roligt. Förhoppningsvis fortsätter bolaget sin fina svit av utdelningshöjningar. Dagensindustri gissar att utdelningen 2019 landar på 5,80kr vilket inte känns helt orimligt. På onsdag vet vi...

Nu ska jag laga matlådor, korvstroganof.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar