torsdag 27 december 2018

3 aktier kvar på blått

Igår trodde jag att mellandagsrean helt skulle utebli på Stockholmsbörsen. Så blev inte fallet utan idag ser vi breda nedgångar trots gårdagens uppstuds i USA. OMXS 30 är just nu ner 2,05% och OMXSPI är ner 1,97%. Jag valde idag att öka ytterligare lite i Handelsbanken och i Axfood.

I min portfölj backar samtliga aktier idag. Tyvärr är även avkastningen (utan hänsyn till utdelning) nu också negativ i nästan alla mina innehav. För tillfället är det bara tre aktier som jag fortfarande ligger på plus i. Bolagen är Castellum, Investor och Latour.

På sätt och vis känns det lite trist att det är just de bolagen som inte har backat så mycket eftersom jag gärna skulle öka i alla tre. Å andra sidan känns det såklart bra att fortfarande ha positiv avkastning i några bolag. Det är tur att man är långsiktig i sparandet och därmed kan sitta lugnt i båten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar