onsdag 3 januari 2018

Lunchaktien

Trots att jag fortfarande har julledigt kunde jag inte hålla mig ifrån att tjuvstarta med #lunchaktien. Tanken är annars att bara handla en lunchaktie de dagar jag är på jobbet och har med mig matlåda istället för att gå ut och äta lunch.

Jag har funderat på om jag ska samla ihop flera dagars köp för att spara någon krona i courtage. Sett till ett helt år blir det ju några kronor förutsatt att jag är duktig på att ta med mig matlåda. Nackleden med att inte köpa varje dag är att motivationen kanske går ner och jag kan tycka att lunchaktien förlorar lite av sitt syfte. Jag ska fundera på saken och återkommer.

Idag blev det i alla fall ytterligare en Handelsbanken A. Förhoppningen är att SHB ska ge en fin utdelning i vår och då vore det ju trevligt att sitta på några stycken. Att köpa enstaka aktier kan ju tyckas lite futtigt men, som jag har beskrivit tidigare, ska lunchaktien ses som ett komplement till mitt ordinarie sparande.


lunchaktien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar