fredag 5 januari 2018

H&M på Karlaplan

För några dagar sedan hade jag ett ärende i Fältöversten på Karlaplan i Stockholm. Jag passade då på att besöka den nyrenoverade H&M-butiken och jag gillade verkligen det jag såg.

Jag är övertygad om att H&M arbetar stenhårt med att ta fram nya koncept såväl online som i deras fysiska butiker. Som jag förstår det är butiken på Karlaplan ett exempel på just detta där man testar en rad nya tankar och idéer i praktiken.

Redan när man går in i butiken slås man av att detta inte är en vanlig H&M-butik. Direkt till vänster innanför entrén finns tex ett litet café och planlösning, färger och ljus skapar en känsla av rymd och lyx som jag aldrig tidigare har upplevt hos H&M. Själva produktutbudet känns också väldigt genomtänkt med en bra mix av basplagg och dyrare kollektioner blandat med heminredning och barnkläder. Det enda jag saknar är ett större utbud av herrkläder.

Sist men inte minst tycker jag mig också ana att man har lagt extra krut på servicen i butiken vilket jag tror kan vara avgörande när kampen med näthandeln hårdnar. Det krävs helt enkelt något extra för att jag ska ta mig till en butik istället för att handla online.

Jag tycker att det koncept H&M testar på Karlaplan känns mycket lovande och tillsammans med ryktena om ett nytt digitalt jätteprojekt hyser jag goda förhoppningar om att bolaget är på väg åt rätt håll även om jag tror att det kan ta lite tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar