söndag 7 januari 2018

Nu börjar sparutmaningen!

Imorgon börjar jag arbeta igen efter att ha varit ledig sedan den 22 december. Det innebär också att imorgon blir första riktiga dagen i min sparutmaning - lunchaktien. Om någon har missat min sparutmaning så finns det mer info i det här inlägget.

Självklart kommer jag inleda starkt genom att ta med matlåda men jag har ännu inte bestämt mig vilken aktie jag ska köpa. Det lutar åt SHB och jag kommer troligen köpa aktien direkt imorgon trots att det innebär högre courtage jämfört med om jag slår ihop några dagar och köper flera aktier åt gången. Jag tänker att det får vara ok eftersom det är första dagen i utmaningen.

Förhoppningsvis blir imorgon också första dagen på vägen mot fler matlådor, minskade matkostnader och fler aktier. Det handlar om att spara stort men att låta det ta tid.


Vägen mot lunchaktier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar