söndag 25 februari 2018

Hinder på vägen

Tyvärr har jag den senaste månaden behövt använda pengar från min buffert till en lite större oförutsedd utgift. Det känns såklart lite trist i och med att jag nu delvis får styra om månadssparandet för att återställa bufferten och därmed minska på fond och aktieköpen. Å andra sidan är det ju just det här man har bufferten till.

Jag siktar på att i första hand minska på aktieköpen och behålla fondsparandet oförändrat även om det innebär att det tar lite längre tid att återställa bufferten. Anledningen till det är att jag gärna vill fortsätta köpa in mig i marknaden regelbundet och att det finns en hel del pengar kvar i bufferten. De utdelningar jag får i mars kommer självklart återinvesteras och påverkas alltså inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar