torsdag 11 januari 2018

Tillbaka i vardagen

Det har varit tyst på bloggen några dagar nu och det beror helt och hållet på att det har varit riktigt mycket på jobbet. I måndags var min första dag efter en lång jul- och nyårsledighet vilket innebar att det fanns en hel del saker som behövde hanteras. 

Hur har det då gått med min sparutmaning - lunchaktien? Sådär kan man väl säga, 2 dagar av 4 har jag haft lunchlåda och imorgon blir det förmodligen utelunch. Det innebär att jag borde ha handlat 2 aktier den här veckan men det har faktiskt inte blivit någon alls. Vi får se om det blir köp imorgon eller om jag sparar det till nästa vecka. 

Efter ett tips på Twitter av Miljonärinnan30 passade jag i måndags på att köpa ett 90 dagarskort på SL innan prishöjningen. Inte direkt någon jättebesparing men många bäckar små! Det handlar som jag har skrivit tidigare om att spara stort men att låta det ta tid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar