torsdag 3 januari 2019

Inleder 2019 med köp

Till att börja med vill jag önska er ett riktigt gott nytt år!

Börsåret 2018 avslutades ju som bekant med en hel del turbulens och 2019 tycks inledas i samma stil.  Gårdagens vinstvarning från Apple har såklart varit dagens stora samtalsämne vilket jag tycker är helt förståeligt. Är det början på en större nedgång vi ser eller rör det sig snarare om enskilda händelser som marknaden övertolkar? Jag tänker inte ens försöka mig på en gissning, men jag är övertygad om att det blir ett spännande 2019.

Själv har jag valt att inleda det nya året med ett par köp. Igår blev det ytterligare några Handelsbanken som adderades till portföljen och idag fick det bli några Latour. Inga stora köp men många bäckar små som det heter.

Nu ska jag passa på att njuta av de sista dagarna av julledigheten innan det är dags att gå tillbaka till kontoret på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar