onsdag 7 februari 2018

Recension - "Miljonär innan 30 och pensionär innan 40"

Under flera år har jag då och då besökt bloggen "Miljonär innan 30" för att ta del av inspirerade spartips. När jag började läsa bloggen handlade det ofta om sparande av det lite mer extra slaget men jag tycker att bloggen har utvecklats mot att ge mer generella råd om sparande med målet att bli ekonomiskt oberoende.

När jag strax innan jul noterade att personen bakom bloggen hade gett ut en bok med samma titel kändes det som en given julklappsönskan.

Vad tyckte jag då om boken? För den som inte är så insatt i sparande och vad man kan åstadkomma på lång sikt med relativt små medel är boken en utmärkt introduktion. Boken är lättläst och har många bra och tydliga exempel. Den är skriven med glimten i ögat och tar upp för ämnet relavanta frågor. Jag kommer absolut låna ut den till familj och vänner i förhoppning att de ska inspireras att spara mer och att göra det långsiktigt.

För den som däremot är mer insatt eller som har läst bloggen bjuder kanske inte boken på några direkta nyheter. Trots det tycker jag boken är läsvärd även för denna kategori avy läsare då den på ett bra sätt sammanfattar den resa författaren har gjort mot att bli eknomiskt oberoende.

Avslutningsvis vill jag påtala att inlägget inte är sponsrat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar