lördag 16 december 2017

Början på något stort

De senaste veckorna har en plan sakta tagit form. En plan för hur jag ska förändra livet för mig och min familj. Jag är medveten om att det låter klyschigt men det spelar inte så stor roll. Målet är att under de kommande åren är att bli ekonomiskt oberoende, dvs att spara ihop ett så stort kapital att vi, om vi så önskar, har möjlighet att sluta arbeta. Därmed inte sagt att vi kommer göra just det, men vi har friheten och möjligheten att göra det om vi vill.

Det första och kanske viktigaste steget blir att sätta upp en rutin och komma igång med ett större månatligt sparande. Exakt hur kapitalet sedan ska placeras och förvaltas är något som jag återkommer till. Grundtanken är att hålla det enkelt och lära av de som redan har gjort motsvarande resa.

Tanken är inte att vi ska nå målet inom några få år utan det är en process som kommer att få ta tid. Det handlar om att:

Spara stort – spara långsiktigt







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar